پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261996
عمليات موشکي به مقرهاي تروريستي داعش و موساد به‌طور کاملاً همزمان حساب شده و معنادار بود
تاریخ انتشار : 1402/10/29 13:58:22
نمایش : 222
امام جمعه فارسان گفت: مقر تروريست‌ها در ادلب سوريه از جنوب خوزستان موردحمله قرار گرفت درحالي‌که اگر از کرمانشاه و يا آذربايجان غربي اقدام مي‌شد مسافت نزديک‌تر بود اما انتخاب اين برد کاملاً حساب‌شده و معنادار مي‌باشد وقتي بدانيم حداقل برد موردنياز موشکي از ايران به اسراييل تقريباً معادل همين ۱۲۰۰ کيلومتر مي‌باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين انسان‌هاي زياده‌خواهي نيستند و همه آنان براي زندگي آخرتشان است و امروز ميانه‌رو و به‌اندازه زندگي مي‌کنند. اميرالمؤمنين ‌عليه‌السلام در حکمت ۲۵۹ حکم نهج‌البلاغه فرمود: اى فرزند آدم، اندوه روز نيامده‏ات را بر روز آمده‏ات ميفزاى، زيرا اگر فردا از عمر تو باشد، خداوند روزى تو را مى‏دهد.
 
وي افزود: يعني امروز غم فردا را مخور و به هرروز جداگانه بپرداز. اين حرف منافات با برنامه‌ريزي و کار کردن و مديريت زمان ندارد؛ که حالا کسي بگويد خب ديگر احتياج به کار نيست. بيان حضرت اين است که مواظب باشيد دچار حرص دنيا و طول آرزو و امثال اين‌ها نشويد. خداوند روزي‌ها را تقسيم کرده و به هرکس در همان مسيري که تلاش مي‌کند و گاهي از طريقي که فکر نمي‌کند، مي‌رساند. فرمود اگر تقوا داشته باشيد از راه‌هايي که در برنامه شما نبود روزي مي‌رسانم.
 
 
امام‌جمعه فارسان به ديدار امامان جمعه با رهبر حکيم انقلاب اشاره داشت و بيان داشت: بيانات اخير رهبر حکيم انقلاب اسلامي در ديدار با امامان جمعه سخناني راهبردي و قابل‌تأمل راهبردي و اساسي است. ايشان در سال گذشته در ديدار سالانه با امامان جمعه مطالبي به همين مضمون بيان فرمودند. در ديدار اخير مردم قم نيز با تأکيدي بيشتر و مبتني بر نگاه اميرالمؤمنين عليه‌السلام مردم را «عماد» دين دانستند. حق هم همين است اگر «نماز عمود دين است مردم عماد دين هستند.»
 
وي تصريح کرد: اگر دين ضلع اول و رهبر ضلع دوم نظام و جامعه اسلامي است، ضلع سوم آن «مردم» هستند که پايه و عمود نظام هستند. امام خامنه‌اي، به‌عنوان رهبر و انديشمند برجسته اسلامي، در بيانات خود، مردم را داراي کرامت و ارزش و نيز قدرتمند و کارساز مي‌دانند و براي نقش آنان در نظام اسلامي اهميت بسياري قائل هستند؛ به‌گونه‌اي که مقبوليت نظام اسلامي را وابسته به پذيرش نظام از طرف مردم مي‌دانند.
 
وي اظهار داشت: انديشمندان و متفکران همواره در بررسي نظام سياسي اسلامي، با نگاهي از بالا، به نقش و جايگاه حاکم، مسئولان و کارگزاران توجه کرده‌اند و به ويژگي‌ها و بايدونبايدهاي آنان پرداخته‌اند؛ اما به جايگاه و ويژگي‌هاي مردم که گستره و طيف وسيعي از هرم نظام سياسي را تشکيل مي‌دهند، کمتر توجه شده است. درحالي‌که در يک نظام و جامعه پيشرفته اسلامي، بايد نقش و جايگاه مردم در حاکميت نيز تعريف‌شده و مشخص باشد؛ چرا که شناخت صحيح دراين‌باره از اموري است که در سرنوشت سياسي جامعه نقشي تعيين‌کننده دارد.
 
وي عنوان داشت: درنتيجه، مي‌توان گفت که مردم علاوه بر اين‌که صاحب حق و تکليف در نظام اسلامي هستند، بالاتر از همه اين‌ها، صاحب و مالک کشور هستند و براي داشتن ايراني آباد، باعزت و اقتدار بايد از اين نيروي عظيم بهره برد و مسئولان دراين‌باره بايد زمينه‌سازي و بسترسازي کنند و با تحريک انگيزه‌ها و جهت‌دهي به آن‌ها، مسببات پرورش و گزينش اين نيرو را به وجود آورند. در واقع، موتور حرکت افراد، انگيزش است و مسئولان و دست‌اندرکاران مرتبط بايد اولاً بر اساس بينش و مباني اسلامي براي انگيزش‌ها جهت الهي تعريف کنند و ثانياً اين انگيزش‌ها را با محرک‌هاي صحيحي به حرکت در آورند و ثالثاً با برنامه‌ريزي هدفمند از اين نيروي عظيم به صحنه آمده، بهترين نتايج را بهره‌برداري کنند. از اين‌رو، نظام سياسي‌اي که مردمش در صحنه‌ها حضور داشته باشند و علاوه بر اين، امورات و انجام کارها را در اختيار بگيرند، حتماً سربلند، باعزت، بااقتدار و پيشرفته خواهد بود و افق و آينده‌اي روشن در انتظارش است.
 
حجت‌الاسلام محسن ملک پور به عمليات موشکي سپاه هم اشاره داشت و گفت: درواقع سپاه پاسداران به نمايندگي از مردم ايران با اين اقدام خود ضمن شروع انتقام‌گيري از قاتلان زنان و کودکان بي‌گناه حملات تروريستي، اهداف مهم ديگري را نيز محقق نموده
 
وي افزود: شايد يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين عمليات ضد تروريستي موفق، حمله به مقرهاي تروريستي داعش و موساد به‌طور کاملاً همزمان باشد. در واقع ايران با اين همزماني حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروريستي، عملاً رژيم صهيونيستي را هم‌رديف داعش در تروريسم معرفي مي‌نمايد. درعين‌حال توانايي بالاي کشورمان در انتخاب و هدف قرار دادن دقيق چند مقر تروريستي در دو کشور مجزا يکي ديگر از ويژگي‌هاي اين عمليات به شمار مي‌رود.
 
وي تصريح کرد: در اين حملات براي اولين بار از موشک‌هاي بسيار دقيق با برد بيش از ۱۲۰۰ کيلومتر استفاده گرديد. مقر تروريست‌ها در ادلب سوريه از جنوب خوزستان موردحمله قرار گرفت درحالي‌که اگر از کرمانشاه و يا آذربايجان غربي اقدام مي‌شد مسافت نزديک‌تر بود اما انتخاب اين برد کاملاً حساب‌شده و معنادار مي‌باشد وقتي بدانيم حداقل برد موردنياز موشکي از ايران به اسراييل تقريباً معادل همين ۱۲۰۰ کيلومتر مي‌باشد.
 
وي اظهار داشت: اين عمليات علاوه بر تنبيه و انتقام سخت از تروريست‌هاي ميداني درعين‌حال يک پيام هشدار‌آميز بسيار محکم به رژيم صهيونيستي داشت که در صورت تداوم اقدامات تروريستي عليه مردم و منافع ايران، گرفتار انتقام دستان بلند ايران خواهد شد.
 
وي عنوان داشت: اين عمليات ثابت کرد که هيچ جاي امني در منطقه براي تروريست‌ها وجود ندارد و آن‌ها در صورت انجام هر اقدام کور تروريستي بايستي منتظر موشک‌هاي دقيق ايراني باشند که آن‌ها را به دام انداخته و به سزاي اعمالشان خواهد رساند.
 
وي افزود: در بحبوحه حوادث جاري در منطقه از جنگ رژيم صهيونيستي عليه فلسطين تا بمباران يمن توسط آمريکا و انگليس؛ اين عمليات در راستاي بازدارندگي از هرگونه فکر مخرب براي صدمه زدن به منافع ايران نيز تعريف مي‌گردد. اين حملات موشکي درعين‌حال هشداري سخت بود به کساني که در منطقه خود را در راستاي منافع رژيم صهيونيستي و جاسوسي براي آن رژيم و اقدام عليه ايران قرار داده‌اند؛ مزدوري براي اسراييل عليه ايران به قيمت جانتان تمام خواهد شد، اين امر شايد دير و زود داشته باشد اما هرگز سوخت‌وسوز ندارد. سرنوشت مزدور نامدار صهيونيسم پيشرو ديزايي، شاهد مثال اين واقعيت محتوم است.
 
امام جمعه فارسان گفت:  ايران براي ايجاد بازدارندگي در مقابل دشمنان از يکي از ابزارهاي خود استفاده کرده و اين پيام بسيار مهم را به دنيا گوشزد نمود که هر چند مايل به افزايش تنش و درگيري در منطقه نيست اما درعين‌حال با قدرت از منافع مشروع و به‌حق خود دفاع کرده و اجازه هيچ‌گونه سوءاستفاده‌اي را به دشمن نخواهد داد.
 
وي تصريح کرد:  حقيقت آن است، اين حمله موشکي ابعاد بسيار گسترده و مهمي دارد و مي‌تواند نقطه آغاز ديگر اقدامات محور مقاومت باشد. آمريکا و انگليس به همراه رژيم صهيونيستي به اين نتيجه دست‌يافته بودند، ايران مشغول بررسي نحوه پاسخ سخت است. قدرت اطلاعاتي و امنيتي ايران در کنار داشتن قدرت نظامي بي‌نظير اين امکان را به تهران داده است، هر زمان اراده کند، براي دفاع از منافع خود وارد عمل شود. در سايه تداوم حملات وحشيانه به غزه، ساير جبهه‌هاي محور مقاومت نيز مشتعل و براي کمک به پيروزي و موفقيت رزمندگان و مردم غزه وارد عمل خواهند شد.
 
وي عنوان داشت: اين عمليات موشکي امروز را مي‌توان تاريخي خواند، از اين حيث که مي‌تواند حامل پيام هشدار به طرف‌هاي مقابل باشد، اگر آن را گرفته باشند و از شيطنت عليه منافع ملي ايران دست بردارند. طبعاً اگر بخواهند منافع ملي ايران را تهديد و با تحريک گروهک‌هاي تروريستي در کشورمان ناامني ايجاد کنند، به اين شکل و با حجم آتش زياد هدف قرار مي‌گيرند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html